2016. jan. 22.

Nem érzed magad elég jónak? - Ezt az 5 dolgot fogadd meg!



"Emlékezz arra, hogy a beleegyezésed nélkül senki nem kelthet benned kisebbrendűségi érzést."-Eleanor Roosevelt

Érezted e valaha azt a kellemetlen érzést, hogy nem vagy elég jó?

Nos, feltételezem, igen! Pontosan ismerem, mit is takar valójában. Mindannyian tele vagyunk kétségekkel, kételkedünk,—ez teljesen természetes, emberi vonás. De ami ettől is gyakoribb: azt gondoljuk, a másiknak sokkal jobb, vagy jobban van, mint mi. Akár hiszed, akár nem ez egy óriási téveszme.

Az összehasonlítgatás szintén emberi tulajdonság. Ugyanúgy hasonlítgatjuk az almát a narancshoz, mint külsőnket-belső, tulajdonságainkat más emberekével. Például a munkahelyünkön: a kolléganő roppant magabiztosan adja elő a prezentációját a főnöknek, miközben te a kezeid tördelve, nagyokat nyelve vársz, mikor kerülsz sorra…? Ismerős? Lehet, kívülről nem látod a kolleginán a pánik jeleit, de nem tudod, mi az, ami benne zajlik eközben. Valójában, legbelül tele van kétségekkel, és ugyanolyan ideges, mint te.

Kutatások azt mutatják, hogy az úgynevezett „csaló szindróma” sokkal intenzívebbé válhat, amint az emberek kezdenek sikeressé válni. Hiszen egyre gyakrabban hoz össze a sors tehetségesebb és képzettebb emberekkel, így egyre magabiztosabb leszel, és elhagyod azt a rossz szokásod, hogy mást jelölsz ki mércéül.

Egyszer Maya Angelou, egy igen kiváló író, költő is azt nyilatkozta, hogy annak ellenére, hogy immáron 11 könyvet írt meg, mindvégig attól tartott, hogy az olvasók egyszer csak leleplezik valódi énjét, s azt, ki is rejtőzik a magabiztos álarc mögött… Angelaou egy igen kivételes tehetség volt, de ami igazán becsülendő benne, hogy hajlandó volt beismerni, alkalmanként nem volt kellőképpen magabiztos.

Napjainkban, ebben a bonyolult, világban, még nehezebb a dolgokat kívülről szemlélnünk. Életünket a szó szoros értelmében a közösségi oldalakon éljük. Előszeretettel használjuk ezeket a modern technológiákat arra, hogy közszemlére tegyük életünk legnevesebb, legfontosabb eseményeit. Az esküvőnket, nászutunkat, egy-egy sikeres projektünket, vagy a legszebb mosolyunkat. De a legfontosabbról elfeledkezünk mindeközben: csupán egymás életének a csillogó aspektusait látjuk itt, nem pedig az átvirrasztott éjszakákat, az elkeseredettséget, bánatot vagy az önbizalomhiányt. Azt nem posztolja senki…

Nos, ezeket a gondolatokat az eszedbe vésve, mégis úgy gondolod,”nem vagy elég jó”, akkor eljött az idő helyrerakni a gondolataid. Íme,5 jól bevált módja ennek:

1.Vedd tudomásul és ismerd el, hogy minden érzés belülről fakad!

Sohasem a kívülről érkező erők alakítják ki azt, ahogyan magunkat érezzük. De természetesen mi mindig a külső körülményekkel magyarázzuk a viselkedésünket, ezek alakítják az érzelmeinket: az emberek ítélkezései, a váratlan események, egy rakás el nem végzett munka, és teendő önmagában nem jelentene stresszforrást- Te teszed azzá, őket. Mégpedig azzal, hogy óriási jelentőséget tulajdonítasz nekik.

Könnyebb a felelősséget ezekre a tárgyakra átruházni…. De a nagy igazság az,hogy minden egyes probléma,konfliktus belülről indul ki,a gondolatainkból,a fejünkből. Amikor elmenekülünk a felelősség elől, tulajdonképpen csak önmagunknak, önbecsülésünknek, önértékelésünknek ártunk…

A következő alkalommal, amikor akadályokba ütközöl, és belső ellenállást érzel, ne azzal törődj, mi van körülötted! Ehelyett kezdj el befelé figyelni. Arra hallgass, ami „belül”van.

2.Fogadd el azt a helyet, ahol vagy; LÉGY jelen ott ahol vagy!

Ahol éppen most vagy, az is fontos állomás!
Legtöbbször elégedetlen vagyunk, amiatt is, ahol éppen vagyunk. Ezeket a gondolatokat egy-egy rögeszme táplálja, hogy tulajdonképpen nem is ott kellene lennünk. Már rég…DE! Az az igazság, hogy ahol éppen most vagy, pontosan az a hely, ahonnan tovább tudsz lépni a hőn áhított holnapodhoz…Végy egy mély levegő, engedd ki, majd fogadd meg a leckét igen alaposan.

3.Úgy tekints a kihívásokra, mint mérföldkövekre!

Ahogyan egyszer Marcus Arelius mondta: „Vajon mi történt, ami megakadályoz abban,hogy ezeket az elveket szem előtt tartva járj el, mint az igazságosság, a nagylelkűség, az önuralom, a józanság, megfontoltság, az őszinteség, alázat, őszinteség, és minden egyéb tulajdonságok, amelyek lehetővé teszik, hogy a személy természete eleget tegyen önmagának? Nos, emlékezz ezekre az elvekre, amikor valami azzal fenyeget, hogy fájdalmat okoz neked: a dolgok önmagukban egyáltalán nem szerencsétlenek, elviselni azt és győzedelmeskedni igazán nagy szerencse!”

Semmi sem állhat közelebb hozzád, mint az igazság!

Amikor a legkevésbé számítasz rá, az élet kihívásokat állít eléd, ezzel is tesztelve a bátorságod és a rugalmasságod, a változáshoz való hajlandóságod. Egy ilyen pillanatban semmi értelme úgy tenni, mintha semmi sem történt volna, vagy azt válaszolni: még nem állok készen! A kihívások nem várnak meg. Az élet nem hozza vissza ugyanazokat a lehetőségeket, soha nem néz vissza Rád!

Mondd ki hangosan: „Ma megteszem, amit mások nem, így holnap meg tudom csinálni, amire mások nem képesek!”

Először talán ijesztőnek és félelmetesnek tűnik, de egyben csodálatos érzés is! Ugyanis az az igazság, hogy nem egyszerű és könnyű dolog elbűvölőnek lenni… Hiszen akkor minden az lenne. Amiért küzdeni és harcolni kell, sokkal értékesebb lesz számodra. Több energiát fektetsz bele, és rájössz: nincs lehetetlen!

4.Képzelj el egy sokkal jobb életet a „bukás” után!

Winston Churchill egyszer ezt mondta: „A siker nem döntő, a kudarc nem végzetes: a bátorság, hogy folytasd, ez az, ami számít.”

És ez így van. Csak mert az életed során szembe kell nézned vereséggel és veszteséggel is, nem jelenti azt, hogy már vereséget szenvedtél! Ne tituláld magad vesztesnek! Valójában ennek a szöges ellentéte az igaz…. Azok az emberek, akik sohasem követnek el hibát, valószínűleg nem is csinálnak semmit. Sokkal jobb, ha olyan életet élsz, amelyben előfordulnak apró botlások, ebből csak tanulni tudsz, ahelyett hogy fölösleges sajnálkozással töltenéd el életed minden egyes percét olyan dolgok miatt, amiket sosem próbáltál ki!

Akár hónapokat, éveket is eltölthetsz egy-egy feladaton, s aztán azt látod, hogy figyelmen kívül hagyják, vagy ami rosszabb, nevetnek rajta…Egyszer velem is megtörtént ez, vért izzadtam egy projekttel, abban a hitben, hogy óriási sikere lesz .Egy teljes évig dolgoztam rajta, ez volt eddigi munkáim legérzékenyebb,legsebezhetőbb pontja.

Amikor nyilvánosságra hoztam a többiek számára is, nos, senkinek sem tetszett. Néhányan kinevettek, én pedig sírtam. Ez az az érzés, amit csak a kudarc képes okozni…,olyan ,mint amikor felnyitod és megosztod másokkal valódi önmagad. Azonban, így visszatekintve egy kiváló lecke volt ahhoz, hogy meg tudjam a gondolkodásmódom reformálni. 

Ezek a kemény leckék és mély megtapasztalások sokat segítettek abban, hogy a sikeresebbé váljak mindenben, amit csinálok! 

Ha nincs kudarc, nincs fejlődés sem! 

5.Emlékeztesd magad: ez a pillanat a legértékesebb! 

Egyetlen dolgot tanultam meg az élet legfájdalmasabb pillanataiból-baleset vagy betegség következtében elveszíteni azt, akit igazán szeretünk…- a halál kiszámíthatatlan, elkerülhetetlen létezését. Ennek a ténynek a felismerése vezetett rá a pillanat fontosságára…Az előtted álló órák,percek sohasem garantáltak,a jelen pillanat a legfontosabb kincs! 

Minden egyes nap, óra és perc lehetőséget ad arra, hogy fejlődj, növekedj! Őszintén hálás vagyok azért, amiért képes vagyok vállalni a felelősséget életem jelen pillanatainak eseményeiért. Ez által jön létre az egészséges önbecsülés, a koncentráció, a munkamorál, a nagylelkűség, és önmagunk ismerete. 

Az utolsó dolog, pedig amit egyikünk sem akar, mielőtt eltávozna az élők sorából: megbánni bármit, amit tett vagy épp nem tett. Ha ilyenformán fogadjuk el a halál létezését és értelmezését, egészen más szemszögből tekintünk eddigi életünkre. 

Ez a tudat bántó is lehet, de ugyanakkor egy igen erős lökést ad ahhoz, hogy a lehető legjobbat hozzuk ki a mindennapjainkból. Mellőzve a halogatást, összehasonlítgatást, kritizálást, ítélkezést, és önmarcangolást. Ehelyett légy aktívabb, kreatívabb, tanulj, figyelj, és ÉLJ! 

Forrás: http://www.marcandangel.com/2015/01/28/5-ways-to-stay-mentally-strong/

2016. jan. 20.

Az élet napos oldala



Az ok és hatás törvényének legfontosabb gyakorlati alkalmazása életedben a következő: a gondolatok az okok és a körülmények pedig a hatások. 

Ez azt jelenti, hogy gondolatod kreatív. A saját gondolkodásmódoddal teremted meg világod. A világon semminek sincs jelentése azon kívül, amilyen jelentőséget te adsz neki azzal, ahogy gondolsz rá és beszélsz róla.

Hogyan legyünk boldogok?
Sok év alatt többezer embert megkérdeztek arról, mire gondolnak legtöbbször. Kitalálod, hogy a legsikeresebbek és legboldogabbak mire gondolnak egész nap?
A válasz egyszerű. A boldog és egészséges emberek leginkább arra gondolnak, amit akarnak és azt hogyan szerezhetik meg. Ha arra gondolsz és arról beszélsz, amit akarsz és hogy azt hogyan érheted el, akkor boldogabb leszel és életedet jobban irányításod alatt tudod tartani.

Hogyan legyünk boldogtalanok?
Mire gondolnak és miről beszélnek a boldogtalan emberek egész nap? Sajnos ők azzal foglalkoznak, amit nem akarnak. A problémáikról, fájdalmaikról beszélnek, arra gondolnak egész nap és azokra az emberekre, akiket nem szeretnek. Néha egész életük a panaszaik és kritikáik körül forog. És minél többet gondolnak arra és beszélnek arról, amit nem akarnak, annál boldogtalanabbakká válnak.

A legfontosabb tulajdonság
Számos pszichológiai tesztet alapul véve a legboldogabb embereknek látszólag van egy olyan különleges tulajdonságuk, mely lehetővé teszi számukra az átlagosnál jobb életet. Kitalálod mi az?
Az optimizmus! A legjobb hír vele kapcsolatban, hogy az optimizmus megtanulható tulajdonság. Megtanulhatsz pozitívabbá, elégedettebbé és optimistábbá válni, ha úgy gondolkodsz, mint az optimisták leggyakrabban teszik.

Keresd a jót!
Az optimisták látszólag másként kezelik a világot, mint az átlagos ember. Először is, ahogy már említettem, ők folyamatosan arra gondolnak, amit akarnak és keresik elérésének módját. Tisztában vannak céljaikkal és biztosak benne, hogy előbb vagy utóbb elérik azokat.
Másodszor: az optimisták minden problémában és nehézségben a jót keresik. Ha rosszul állnak a dolgok, gyakran keresnek valami pozitívat a helyzetben.

Keresd az értékes leckét! 
Az optimisták harmadik tulajdonsága, hogy minden visszaesésben, kudarcban az értékes tanulságot keresik. Nem lesznek csalódottak, nem hibáztatnak másokat a történtekért, hanem uralkodnak érzelmeiken azt kérdezve: "Mit tanulhatok ebből az esetből?" 

Tetteid 95%-át szokásaid határozzák meg, legyenek azok akár jók, akár rosszak. Ha újra és újra keresed a jót és az értékes tanulságot minden akadályban vagy csalódásban, akkor hamarosan elsajátítod az optimista gondolkodásmódot. Ennek eredményeként pedig boldogabb, egészségesebb leszel, világodat jobban irányításod alatt tudod tartani. 

A test-elme kapcsolat 
Egyre több orvos jut arra a követekeztetésre, hogy a betegségek legalább 80%-a pszichoszomatikus eredetű. Ez azt jelenti, hogy a "pszicho" ( az elme) a "szomát" (a testet) megbetegíti. Nem attól leszel beteg, amit eszel, hanem attól, ami téged rág. 

Gyakorlat 
Határozd el, hogy mostantól életed poharát félig telinek fogod látni és nem félig üresnek! Mondj köszönetet életed áldásainak és ne aggódj és panaszkodj a dolgok miatt, amik nincsenek meg! Feltételezd a legjobb szándékot mindenkiről, aki körülvesz! 

Brian Tracy üzenete 

Fotó: 10-themes.com 

2016. jan. 15.

Eckhart Tolle: A Világ csak belülről változhat meg 2 rész. Mit tegyünk a fájdalom testtel




Eckhart Tolle: A világ csak belülről változhat meg 1 rész. Felszabadult életet élni




4 titkos tipp a vizualizáláshoz és vágyaid eléréséhez


Ha gyakoroltad a 3-perces meditációt, akkor mostanra el tudsz jutni egy olyan ellazult állapotba, amelyben céljaidat magad elé vetítheted. Ehhez adnak nekünk 4 hasznos tanácsot Laura Silva és Mandy Bass, amerikai Agykontroll oktatók.

1. Hogyan fokozzuk a vizualizálás hatékonyságát?


Volt már olyan, hogy vágytál valamire és többször el is képzelted a megvalósulását és mégsem következett be? Máskor egy másik üggyel kapcsolatban ugyanígy jártál el és akkor meg sikerült? Ilyenkor hajlamosak vagyunk kijelenteni, hogy a technika nem működik, pedig lehet, hogy másban van a hiba.

Jose Silva évekkel ezelőtt elárulta, hogyan lehet jobb működésre késztetni ezt a technikát. Hogy mi a titok?
Próbáld meg legalább 12 percig magad előtt tartani az elképzelt cél képét!
Gondolataid valószínűleg megpróbálnak majd elkalandozni, de te azért tereld őket vissza a célodra, különösen akkor, ha valami nagyon fontos ügyről van szó!



2. Hogyan tartsuk figyelmünket a célunkon?


Igen, a gondolataink csaponganak, de a siker érdekében kordában kellene tartani őket legalább 12 percig. Mandy Bass ilyenkor a következőt javasolja: mondjuk ki hangosan vagy suttogva, amit azon a képen vagy filmen látunk, melyen elértük célunkat!

Ha például az a célunk, hogy 5 új ügyfelet szerezzünk, akkor mondjuk azt: "Látom magam, amint egyik telefonhívást kapom a másik után. Látom, hogy az ügyfelek nagy érdeklődést mutatnak, és nagy hatással vagyok rájuk. Látom magam, amint 5 új névvel bővítem a listám. Látom, hogy annyira elégedettek a munkámmal, hogy ezt barátaiknak is elmondják és mindez pozitív hatást gyakorol a közösségre, az államra, az országra és az egész világra."

Ha jól akarsz kinézni fürdőruhában, akkor mondd ezt:" Látom magam, amint felveszem a fürdőruhámat és tökéletesen illik rám, nagyszerűen áll rajtam. Látom, amint lemegyek a tengerpartra és az emberek észreveszik, milyen csodálatosan nézek ki."

Hogy ez miért működik? Ha azt mondom, gondolj valamire, akkor gondolataid erre-arra fognak kalandozni. Ha azt mondom, gondolj valami pirosra, akkor agyad valami piros dologra próbál koncentrálni.
Ha azt mondom, gondolj egy ízletes, piros almára, amit most szedtek le a fáról és ropogós, zamatos, akkor agyad erre az egy dologra fog összpontosítani.

Amikor elképzeled céljaidat, próbáld tehát minél részletesebben szavakkal kimondva leírni! Minél részletesebb a leírás, annál jobban el tudja agyad képzelni, és amíg erre összpontosít, nem tud másfele elkalandozni.




3. A titkos ital technika, a változás rendkívül hatékony technikája


Válassz magadnak egy célt! Mondjuk azt, hogy lefogysz, vagy azt, hogy nem eszel 7 óra után, vagy akár azt, hogy nyugodtan szónokolsz emberek előtt.

Képzelj el egy polcot, amin különleges üvegek sorakoznak! Mindegyikben valamilyen speciális ital van. Mindegyikre fel van tüntetve, hogy milyen problémára ad orvoslást.
Vedd le a polcról a neked megfelelő orvosságot, olvasd el az üveg címkéjét és mondd: " Amint megiszom ezt, létrejön a szükséges változás, a legboldogabb módon és minden érintett javára."

Most képzeletben idd meg az italt, az egész üveggel! Érezd a nyelveden, érezd a hatását és ízét, amint lenyeled.

Felhasználhatod ezt a technikát minden elképzelhető ügyben. Zsírégetésre, arra, hogy fotogénebb légy, hogy megszabadulj az allergiától. Mindenféle probléma megoldható ezzel a módszerrel.

Még egy fontos megjegyzés: az ital sosem fogy el. Minél többet fogyasztasz belőle, annál több áll rendelkezésedre.


4. A titkos látogató


Ezt a technikát az egyik agykontroll oktató lánya találta ki.

Rémálmai voltak és hangosan kiabált, amint felébredt. Amikor anyja belépett a szobába, a lány azonban mosolyogva ült az ágyon. Elmesélte, hogy rémálmai voltak, nagyon félt. Becsukta a szemét és elképzelte, hogy félelemmel teli agyát kiveszi fejéből és kicseréli egy boldog agyra.

Anyja visszaemlékezett erre az esetre, amikor egyszer nagyon szomorú volt. Képzeletben meghívta magához a Föld legboldogabb emberét. Mikor képzeletbeli laboratóriumának liftajtaja kinyílt, egy boldog kinézetű fickó állt ott. Behívta a laborba és elképzelte, hogy fejét felhúzza a sajátjára és már ettől sokkal jobban érezte magát.

Mire lehet ezt felhasználni?
Ha szeretnél valamit jobban érteni, akkor hívd meg azt a személyt, aki a világon a legtöbbet tudja az adott dologról és "vedd fel" a fejét!

Ha több ügyfelet szeretnél, akkor hívj meg valakit, aki vezető specialista az ügyfélszerzés területén és vedd fel az ő fejét!

Minden információhoz létezik a Földön egy zseni, aki segít. Hívd meg képzeletben és lépj helyükre, hogy az ő szemükkel lásd a dolgot!
Ugyanígy mindenféle hangulatnak, érzelemnek létezik egy mestere. Hívd meg és érezz úgy, ahogy ő!



Forrás: http://inspiralo-uzenet.blogspot.hu/

2016. jan. 14.

Louise L. Hay - Éld jól az életed most

Az Élet szeret téged, és a legjobbat akarja neked. Az Élet azt akarja, hogy helyreálljon a lelki békéd, és hogy belső örömre, magabiztosságra, valamint az önértékelés és önszeretet bőségére lelj. Ideje azonban felébredned, és elkezdened tudatosan úgy alakítani az életedet, hogy az kielégítő legyen, és elősegítse a céljaidat. Képes vagy rá, mindenki képes rá csak meg kell tanulnod, hogyan. Ezt szolgálja ez a kis kötet. Ehhez azonban használnod is kell a benne foglalt anyagot egy csukott könyv szavai soha nem teszik jobbá az életedet. Louise L. Hay az Éld az életed és Az erő benned van című bestsellerek szerzője a megerősítések erejéről és fontosságáról ír, és megmutatja, hogyan vehetjük hasznukat. A kezedben tartott könyv és CD továbbsegít azon a csodálatos élethez vezető ösvényen, amelyen az Éld az életed elindított. Nem csupán arra kapsz választ, hogy mik a megerősítések, hogyan kell megfogalmazni és használni őket, de a konkrét témakörök egészség, félelmek, kritikus gondolkodás, függőségek, megbocsátás, munka, pénz és gazdagság, barátok, szerelem, öregedés és gyakorlatok segítségével pozitív változásokat idézhetsz elő az adott életterületeken. A CD-mellékleten található hangfelvétel további segítséget nyújt azokkal a megerősítésekkel kapcsolatban, amelyeket a saját hasznodra fordíthatsz. Fogj hát hozzá!




Vagyok Aki Vagyok - Beteljesült kívánságok

Dr. Wayne W. Dyer - Vagyok Aki Vagyok 

Beteljesült kívánságok - A teremtés művészetének magasiskolája